Vr. 28 oktober, Orcha - Reisverslag uit New Delhi, India van Jan Molenveld - WaarBenJij.nu Vr. 28 oktober, Orcha - Reisverslag uit New Delhi, India van Jan Molenveld - WaarBenJij.nu

Vr. 28 oktober, Orcha

Door: Jan Molenveld

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 November 2011 | India, New Delhi

Om zes uur weg met z’n drieën om te profiteren van het ‘s morgens zo mooie licht. In een boom dicht bij onze verblijfsplaats zitten kraaien wakker te worden en ik maak er een paar foto’s van. Het stadje, gelegen aan de oevers van de Betwa rivier, heeft een rijk historisch verleden en de vele tempels en paleizen zijn daar ooggetuige van. De paleizen schitteren nog steeds in glorie en vertellen de sprookjes van de heersers in vroegere tijden. Door de rijke historie is Orcha een populaire bestemming voor toeristen. Voor mij is de stad weer een aangename verrassing omdat het niet druk is en weinig bedelaars kent. We zwerven door de nog relatief rustige straten waar Henk op een gegeven moment zijn eigen weg gaat. De foto’s van straatbeelden worden afgewisseld door die van details. Op het plein rond de Ram Jaja tempel (de belangrijkste toeristische attractie) liggen veel winkeltjes en is het ook leuk fotograferen. De middaguren breng ik weer rustend door want het licht is veel te hard.

Aan het eind van de middag gaan we met z’n drieën naar het oude fort waar we bovenop de zonsondergang willen fotograferen. Voor een bezoek aan het dak moet worden betaald en je mag er allen met een gids op. Het dak blijkt alleen te bereiken via een aantal zeer steile en nauwe stenen trappen en ik moet erg veel moeite doen om met mijn zware fotorugzak de gids en André en Henk bij te houden. Ik klim alleen met mijn rechterbeen want m’n linker kan die grote treden niet aan. Het uitzicht op het stadje is vanaf deze hoogte bijzonder goed maar de zonsondergang valt een beetje tegen. Toch is de klimtocht de moeite waard want er blijken op de torens meerdere gieren te overnachten. Er komen er ook nog een paar aanvliegen maar die krijg ik niet scherp in beeld. Van de “rustende” gieren maak ik een aantal goede foto’s en het bezoek aan dit oude fort is daarom zeer de moeite waard. Het afdalen via de nauwe en steile trap gaat nog moeizamer dan het klimmen en ik raak de groep in het schemerdonker dan ook kwijt. Gelukkig komt de gids op mijn geroep af en helpt me verder naar beneden. Daarna fotograferen we nog een uurtje rond de nu verlichtte tempel. We eten ‘s avonds in het “ Open Sky Restaurant” waar we meerdere groepsleden aantreffen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Jan Willem Molenveld

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 47061

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2011 - 13 November 2011

Een reis met Sawadee

Landen bezocht: